Sport

ZAJĘCIA SPORTOWE

Najchętniej w zajęciach sportowych biorą udział najmłodsi – przedszkolaki są pełne energii, a ćwiczenia nie kojarzą im się z koniecznością czy zmęczeniem. Dlatego warto wykorzystać naturalną chęć dzieci do wykonywania ćwiczeń, by zaszczepić ją w nich na długie lata i by nigdy sport nie kojarzył się im z nieprzyjemnym obowiązkiem.

Zajęcia sportowe dla najmłodszych mają na celu kształtowanie sprawności całego ciała, koordynacji, zmysłu równowagi, zwinności i zręczności, ale przede wszystkim mają bawić i przynosić radość. Będą to zajęcia ogólnorozwojowe z elementami różnych dyscyplin.

Zajęcia sportowe uczą współpracy w grupie, wytrwałości i systematyczności w dążeniu do celu, kształtują poczucie współodpowiedzialności, umiejętności przegrywania i doskonalenia się, pokonywania własnej słabości i wiary w siebie, podejmowania decyzji i dokonywania wyborów.

Sport pomaga dzieciom:

  • odnaleźć swoje miejsce w grupie przedszkolnej,
  • uczy samodzielności i pracy zespołowej,
  • uczy systematyczności i wytrwałości
  • zapewnia ujście dużej dawki energii, charakterystycznej dla wieku przedszkolnego

PRZEWIDUJEMY ZAJĘCIA:

zajęcia ogólnorozwojowe:

  • z elementami piłki nożnej, siatkówki
  • z elementami karate, kickboxingu
  • taniec
  • gimnastykę z korektywą
  • pilates

Zajęcia sportowe będą odbywały się w Sali zabaw, bądź na świeżym powietrzu.

METODA NA WIELOJĘZYCZNOŚĆ

Do trzeciego roku życia maluchy uczą się języków w sposób naturalny, spontaniczny, tak jak poznają język ojczysty. Jedynym warunkiem jest immersja – „zanurzenie” dziecka w danym języku, czyli otoczenie nim, danie mu sposobności do jak najczęstszego kontaktu z danym językiem.

Między trzecim a szóstym rokiem życia dzieci nadal uczą się języków spontanicznie, ale nieświadomie używając już struktur języka ojczystego. Nauka języka postępuje bardzo szybko, ale już nie tak naturalnie jak przed trzecim rokiem życia-wymaga więcej wysiłku.

Po ukończeniu szóstego roku życia uczymy się języków w ramach tzw. późnej wielojęzyczności. Język ojczysty – polski, stanie się filtrem, przez który przepuszczane będą struktury języka obcego. Nauka języka obcego na tym etapie to nauka reguł gramatycznych, struktur, słówek etc. Z wiekiem nauka języka będzie wymagała coraz więcej czasu i wysiłku.

Tymczasem sposoby zapoznawania małych dzieci z językami obcymi nie mają właściwie nic wspólnego z regularną nauką. Zachowanie naturalnych okoliczności nauki języka w czasie zabawy, codziennych aktywności w przedszkolu jest koniecznym warunkiem powodzenia, a zarazem będzie źródłem dobrych skojarzeń z używaniem języków. Tak będzie uczyć przedszkole językowe HAPPY KIDS.

Wielojęzyczni od dzieciństwa Mikołaj Kopernik, SHAKIRA, JOHNNY DEPP,

Skuteczność zajęć językowych w przedszkolu zapewnią:

  • Zajęcia językowe prowadzone będą przez wykwalifikowanych nauczycieli, którzy będą zwracać się do maluchów wyłącznie w danym języku. W taki sposób dzieci będą kojarzyć daną osobę z danym językiem. Nie będą mieszać języków.
  • Nauka poprzez zabawę, przy okazji aktywnego spędzania czasu, wykonywania codziennych czynności przedszkolnych. Przedszkole proponuje gry i zabawy takie jak zajęcia plastyczne, czytanie i oglądanie bajek, mówienie wierszyków, opowiadanek, śpiewanie piosenek, kołysanek charakterystyczne dla danych języków i kultur.
  • Dostosowanie zajęć do wieku, zainteresowań i możliwości dzieci.
  • Zaaranżowane przez lektorów ćwiczenia polegające na odgrywaniu ról, wyklejaniu, czy malowaniu, przy pomocy języka obcego poprowadzą do oswojenia języka obcego jak języka ojczystego.

Zawsze w trakcie zajęć obecni będą opiekunowie grupy, do których w razie potrzeby dziecko będzie mogło się zwrócić w języku polskim.

CZY WIELOJĘZYCZNOŚĆ SZKODZI?

Wielu rodziców obawia się, że dziecko, do którego mówi się jednocześnie w dwóch lub więcej językach, będzie je mieszać i mylić, i w rezultacie nie będzie mówiło poprawnie w żadnym z nich. Są to obawy nieuzasadnione. Mieszanie języków może czasem występować w pierwszym okresie nauki, jednak bardzo szybko języki te się rozdzielają i dzieci będą potrafiły rozmawiać osobno w każdym z nich, nie myląc się i nie mieszając ich. W przedszkolu HAPPY KIDS będzie działać zasada jedna osoba – jeden język, dzięki temu dana osoba mówi do dziecka zawsze w tym samym języku, co zapobiega mieszaniu się ich.